Peti agya

Peti agya

Jelentés (Mikulás)

2024. március 20. - Petiagya

Meseország rendőrségi archívumából

 

                Szolgálatom teljesítése során, December 05-én 22 óra 18 perckor Elvarázsolt falú,  Malom utca 36 szám alatti házánál észleltem, hogy egy légijármű ereszkedik a háztetőre. A jármű vezetője kiszállt, majd eltűnt a kéményben. Rádión értesítettem az ügyeletet, majd a kőkerítésen és a melléképület tetején keresztül feljutottam a légi járműhöz.

A jármű egy szánt formázott, mely elé hat rénszarvas volt fogva. Megállapítottam, hogy bár az egyik rénszarvas orra pirosan világított, a légi jármű az előírt pozíció és navigációs fényekkel nem rendelkezik.

A kéményből előbújó szakállas embert intézkedés alá vontam. Az igazoltatása során Mikulás névre kiállított okmányokkal igazolta magát. A légi jármű üzemeltetésére és vezetésére semmilyen okmányt átadni nem tudott. Felszólítottam, hogy a nála lévő zsákot nyissa ki! A zsákban rengeteg játék, élelmiszer és apróbb-nagyobb tárgy volt. A tárgyak eredetéről semmilyen számlát vagy igazoló iratot átadni nem tudott, ezért a Rendőrségi Tv. 33.§./a/ pontja alapján elfogtam és a kapitányságra előállítottam.

A rénszarvasok védelme érdekében kértem a helyi állatkert szakembereinek helyszínre küldését, hogy az állatkínzás folytatásának lehetőségét szüntessék meg. Az ügyelet értesítette a légirendészetet, akik az engedély nélkül átalakított és üzemeltetett eszközt lefoglalták és szakértői vizsgálat céljából elszállíttatták.

A Mikulás ruházatát átvizsgáltam, mely során egy könyvet találtam nála, melyben rengeteg név és lakcím volt feltalálható, mellettük különféle jelzésekkel. Kérdésemre elmondta, hogy a jó és rossz gyerekek listáját tartalmazza a könyv. Elmondta továbbá, hogy egy komoly manókból álló hacker csapat szedte össze az adatokat. GDPR szabályokról nem is hallott. Adatkezelésről az érintetteket nem tájékoztatták, tőlük erre engedélyük nincs. A zsákban lévő tárgyak ajándékok, azokat több kínai üzemből és csomagküldő honlapról rendelték. Természetesen számla nélkül, mert úgy azért mégis olcsóbb.

Az elfogás helyszínéről visszatérő bűnügyi technikusok elmondták, hogy a házban lakók semmilyen eltulajdonítást nem észleltek, de egy kerékpár és egy kiskutya volt a nappaliban. A Mikulás Hohoho! szavak kíséretében közölte, hogy Ő tette be oda a fellelt tárgyat és állatot. Felhívtam a figyelmét, hogy a nevetésével csak ront a helyzetén, mert immár két rendbeli állatkínzással gyanúsítom. Ugyanis elismerte, hogy a kutyát is a zsákban tartotta.

A lefoglalt tárgyakkal kapcsolatban értesítettem a NAV bűnügyi szolgálatát, akik a zsákban található tárgyakat jegyzőkönyvileg lefoglalták.

Az ügyeletes tiszt a Mikulást őrizetbe vette és kezdeményezte az előzetes letartóztatását pedofília, tiltott adatgyűjtés, légi közlekedés veszélyeztetése és állatkínzás bűncselekmények elkövetésének alapos gyanúja miatt. A NAV nyomozói meggyanúsították vám orgazdaság, Áfa csalás elkövetésével.

Nevezettet orvosi vizsgálat után a helyi fogdán sérülésmentesen átadtam.

Jelentésemet tudomásul vétel végett megteszem

 

                              SzaPe

 

A bejegyzés trackback címe:

https://petiagya.blog.hu/api/trackback/id/tr5318358993

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása